DES: Yabancı Dilde Eğitim ve Osmanlıca Meselesi Çözülmeli!


Yabancı Dilde Eğitim ve Osmanlıca Meselesi Çözülmeli!

Demokrat Eğitimciler Sendikası (DES) Genel Başkanı Gürkan Avcı, örgütlenme çalışmaları bulunduğu Antalya’da yaptığı konuşmada 18. Milli Eğitim Şurasında sendikalarının önerisiyle şura kararı haline gelen ‘Yabancı dilde eğitimin yasaklanması ve eğitimin tüm kademelerinde derslerin Türkçe anadilde yapılması’ maddesinin hayata geçirilmesini istedi.

TÜRKİYE SÖMÜRGE BİR ÜLKE Mİ?
İngilizce, Fransızca, Almanca gibi yabancı dilde eğitim ayıbına Kenya, Gana, Uganda gibi sömürge ülkelerde rastlandığını, 2023 ve 2071 vizyonunu önüne koymuş Türkiye’ye yabancı dilde eğitim politikasının yakışmadığını söyleyen DES Genel Başkanı Gürkan Avcı, “Dünya ülkelerine bakın. Hiçbir bağımsız ve onurlu ülkede yabancı dilde eğitim ayıbına rastlayamazsınız. Türkiye, kendisine sömürge ve muz cumhuriyeti görünümünü veren bu özentili, onursuz eğitim politikasından kurtulmalıdır” dedi.

GENÇLİK EĞİTİM ALDIĞI YABANCI DİLİN ARKASINDA KÜLTÜRE HAYRAN YETİŞİYOR
Yabancı dil öğretimi ile yabancı dilde eğitimin farklı şeyler olduğunu kaydeden Gürkan Avcı, “Biz sendika olarak yabancı dilde eğitime karşıyız, yabancı dil öğrenimine değil. Yoksa her liseyi bitiren vatandaşımızın en az bir yabancı dili hakkıyla konuşmasını ve bilmesini isteriz. Öte yandan Türkiye örneğinde olduğu gibi yabancı dilde eğitimin uygulandığı tüm ülkelerde eğitim sisteminin yozlaştığını, bilimsel gelişimin baltalandığını ve gençliğin eğitim aldığı dilin arkasındaki kültüre hayran, kendi değerlerini küçümseyen, kozmopolit bir ruhla yetiştiğine tanık oluyoruz. Çocuklarımız ve gençlerimiz kolej ve üniversitelerde, akademisyenlerimiz bilimsel çalışmalarında yabancı dil dayatmasından dolayı adeta işkence çekmektedir. Yabancı dilde eğitim ve yabancı dil hazırlık sınıfları adı altında milyar dolarlarımız heba olmaktadır” diye konuştu.

YABANCI DİLDE EĞİTİM ANA OKULLARINA KADAR İNDİ
Türkiye’nin yabancı dilde eğitim konusunda utanılacak bir durum içerisinde olduğunu kaydeden Avcı, “Yabancı dilde eğitimin bırakın üniversitelerde ana okullarına kadar özentiyle yaygınlaştırıldığını görüyoruz. Öte yandan yabancı dilde eğitim veren bazı kolej ve üniversitelerin başarısı büyük bir abartı ile reklâm ediliyor. Bu başarı yabancı dilde eğitim yapmalarından değil, seçme öğrenci almalarından ve okullardaki gelişmiş olanaklardan kaynaklanıyor. Diğer bir husus ta yabancı dilde eğitimin özentili, taklitçi, batı hayranı bireyler yetiştirdiği ve beyin göçünü tetiklediği ve dilimizin, kültürümüzün gelişmesini engellediği gerçeğidir” dedi.

PEDAGOJİK VE SOSYOLOJİK SAKINCALARI VAR
Yabancı dilde eğitimin zararlarının politik olarak ta, pedagojik olarak ta ele alınması gerektiğini kaydeden Avcı, “ Bu konuda hükumet akadimesyenler, MEB uzmanları, dilbilimciler, pedagoglar, STK’ lar ve aynı zamanda çocukların bir araya geldiği çalıştaylar düzenlenmelidir. Çünkü bu eğitim sorununun sadece siyasal değil, pedagojik, sosyal -psikolojik olmak üzere birçok boyutu da vardır. Eğitimde yabancı dilin kullanılmasının olumsuz pedagojik sonuçları dışında birçok sosyal, siyasal, psikolojik hatta iktisadi sorun doğurduğu da bir vakadır. Çocuklar birden bire yabancı bir dilde eğitimle karşılaşınca birçok travmatik durum oluşuyor. Dil bir iletişim aracı olmanın yanında aynı zamanda akademik gelişimde önemli bir araçtır. Dil ile bilim ve eğitim arasında sıkı bir ilişki bulunmaktadır. Eğitim dili insanın kimlik kazanmasında, kültürel değerleri içselleştirmesinde, düşünsel yaratıcılığında önemli bir işleve sahiptir” diye konuştu.

OSMANLICA ZORUNLU DERS OLMALI!

Gürkan Avcı, “Osmanlıca, kesinlikle zorunlu ders olmalıdır. Eğitim sistemimizin kapılarını tarihine açmak gerekiyor. Bu eğitimimizi en az çağdaş ve demokratik dünyayla bütünleştirmek kadar önemlidir” dedi.

Osmanlıcanın, ilköğretim sıralarından itibaren zorunlu ders olmasının, eğitim sisteminin zaruri bir ihtiyacı ve milletin öz vicdanının gereği olduğunu söyleyen, Avcı, “Çocuk ve gençlerimizin, hâsılı milletimizin tarihiyle ve ecdadıyla arasındaki duvarı yıkacak yegâne reform, Osmanlıcanın zorunlu ders olarak okutulmasıdır. Türk eğitim sisteminin yaygın, derin ve tarihi sorunlarla karşı karşıya olduğunu biliyoruz. Kadim medeniyetinin ve şanlı tarihinin bin yıllık birikimine ulaşmak, Yeni ve Büyük Türkiye’nin eğitim hedeflerinden birisi olmalıdır” dedi.

Türklerin, İslâm harflerine dayalı geliştirmiş oldukları 36 harfli Osmanlıcayı bir ‘Medeniyet Lisanı’ haline getirdiklerini ve gerek telaffuz gerekse şekil itirabiyle zirveye ulaştırdıklarını söyleyen Gürkan Avcı, “Osmanlıcayı bilmeyen bir nesil ile tarihimizden uzaklaştırılır iken, aslında ana dilimizden de bir hayli uzaklaştırılmışız. Türk edebiyatına milyonlarca eser kazandıran, milyonlarca arşiv belgesinin oluşturulduğu tarihî bir yazı dili olan Osmanlıca, dilimizin incelik ve zenginliği, sanatımızın ve sanatçılarımızın estetik zirvesini, milletimizin duyuş ve düşünüş keyfiyetini, yaklaşık bin yıllık siyasî, sosyal, ekonomik, askerî ve kültürel tarihini okuma, anlama ve tarihinden ders alarak geleceğe o büyük vizyondan bakma imkânı sağlayacaktır” diyerek sözlerine son verdi.

DES; Yabanc Dilde Eitim ve Osmanlca Meselesi zlmeli!.doc

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

İSTİHBARAT ALANI

Sınırsız, Seçkin, Sansürsüz, Kemalist Haber Blogu

Derin İstihbarat

strateji, güvenlik, araştırma, istihbarat, komplo teorileri, mizah, teknoloji, mk ultra, nwo

İran Analiz

İran-Şii Jeostratejisi ve Dünya Genelinde İran Destekli Şii Örgütler, İran-Şii Lobisine Dair Bilgiler

İç Savaş

Strateji - Taktik - Savunma

İSTİHBARAT

Şifresiz Yayın!

%d blogcu bunu beğendi: