Prof. Dr. Mehmet Ali KÖRPINAR : NASIL BİR YEREL YÖNETİCİ ??


Değerli arkadaşlar,

2009 yerel seçimler öncesi sizlere sunduğum NASIL BİR YEREL YÖNETİCİ başlıklı yazımı yine sizlerle paylaşmak istedim. 4 yıl önceki yazımda dile getirdiğim sorunlarımızı bakalım bu kez çözebilecek miyiz !!!

Hoş siyasi partiler ve seçim yasaları yine değişmedi ve yine bir kış döneminde yerel seçim faaliyetlerini hep birlikte yaşayacağız.

Sevgi ve saygılarımla (15.11.2013).

Prof. Dr. Mehmet Ali KÖRPINAR

***

NASIL BİR YEREL YÖNETİCİ ???

Yöneticiler, toplumu bilgeliğin ışında düzenleyen kişilerdir.

Bu nedenle; ya yöneticiler bilge, ya da bilgeler yönetici olmalıdır.

EFLATUN (PLATON)

Değerli arkadaşlar,

Mart-1930 da ilk belediyeler yasası çıktı ve 2007 yılına kadar da geçerli oldu. Bu süreçte ülkemizde çok büyük sıkıntılar yaşandı. Önümüzdeki dönemlerde kullanmak için yerel yönetim seçimlerini yaşadığımız şu günlerden de ders almamız gerekir. Seçme ve seçilme hakkımızı kullanmak üzere daha çağdaş ve daha modern uygulamalardan esinlenerek güzel ülkemiz için uygun öneriler getirmeliyiz.

Ancak ne yazık ki hala siyasi partiler ve seçim yasalarımızı değiştiremedik. Bu yasalardaki eksiklikler yüzünden siyasi partilerimizde yine ÖN SEÇİM YAPILMADAN yerel yönetim adayları belirlendi. Yani siyasi partilerin merkez yönetimleri adayları seçiyor, bizlere de adaylara değil, sadece siyasi partilere oy vermek kalıyor.

Nitekim siyasi partilerimizin yapılan mitinglerinde, sanki genel seçim yapılacakmış gibi sadece liderler konuşuyor ve yorum yapıyor. Büyük kentlerde bile siyasi parti mitinglerinde yerel yönetim adaylarına söz verilmiyor. Onların bilgi, beceri ve donanımları tanıtılmıyor. O yöreye ait projeler sunulmuyor. Oysa ki bu seçimlerin bir yerel yöneticiyi seçme amacıyla yapıldığı unutuldu galiba.

Halbuki özellikle yerel yönetici adayı seçilirken, o kentin ve o yörenin etkin olması gerekir. Aksi takdirde seçilen yerel yönetici, kendisini, seçen merkez yönetimine karşı sorumlu sanıyor. Tüm görev süresince de merkez yönetiminin emrinde iş yapıyor. Halkın ve yörenin ihtiyaçları sonra geliyor.

Değerli arkadaşlar,

Ülkemizde yönetici olacak kişilerin uluslararası siyasi ahlak kurallarını bilmesi ve onlara uyması çok önemlidir. Ama daha da önemlisi, bu kriterleri öncelikle bizlerin bilmesi ve seçilecek kişilerden de bu ilkelere uymasını istemek gerekmektedir. Sizler de bu kriterlere aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz.

http://www.istmikom3.org/siyasah.htm

Uluslararası SİYASİ AHLAK İLKELERİNİ halkımıza anlatmak ve tartışmak amacıyla, 1998 yılından beri İstanbul 3. seçim bölgesi Milletvekili İzleme Komitesi (İSTMİKOM-3) olarak, çeşitli ilçelerimizde NASIL BİR MİLLETVEKİLİ ve NASIL BİR BELEDİYE BAŞKANI başlıklı paneller düzenledik. Bu panellere davet ettiğimiz birçok Sivil Toplum Kuruluşunun(STK) önerisi ile siyasi ahlak ilkeleri yanı sıra, ülkemiz koşulları gereği, seçilecek kişilerin;

1- HER YASAMA YILI SONUNDA MEDYA ARACILIĞI İLE TOPLUMA MAL BEYANINDA BULUNMASINI,

2- ÇEVRE ÖRGÜTLERİNDEN EN AZ BİRİNDE GÖREV YAPMIŞ OLMASINI,

3- YAŞAMI İLE SÖYLEMİNİN UYUM İÇİNDE OLMASINI,

4- BİR TOPLUMUN İLERLEYEBİLMESİ İÇİN KADIN-ERKEK EŞİTLİĞİNİN KABUL EDİLMESİNİN BİLİNCİNDE OLMASINI,

5- ÜLKE ve YEREL SORUNLARDAN EN AZ BİRİSİ İÇİN, ÇÖZÜM ÜRETECEK KADAR UZMANLAŞMIŞ OLMASINI,

6- ÇETELERİN, MAFYALARIN, HOLDİNGLERİN, TARİKATLARIN VE AŞİRETLERİN EMRİNDE OLMADAN GÖREV YAPMASINI,

7- OKUYAN, DÜŞÜNEN, BİLİMDEN VE SANATTAN YANA OLDUĞUNU KANITLAMIŞ OLMASINI,

8- GÖREV YAPARKEN DOKUNULMAZLIK ZIRHINA BÜRÜNMEYİ İSTEMEMESİNİ,

9- LİDER SULTASINA KARŞI KORKMADAN FİKİRLERİNİ AÇIKLAYABİLMESİNİ,

10- KENDİNİ SEÇENLERE KARŞI HER ZAMAN HESAP VEREBİLECEK OLGUNLUKTA OLMASINI,

11- ÜLKEMİZİN BİRLİK VE BERABERLİĞİ İLE BÖLÜNMEZ BÜTÜNLÜĞÜ İÇİN HER ŞEYİ GÖZE ALABİLMESİNİ,

istemenin ve bir seçmen olarak TÜM SEÇİLMEK İSTEYENLERDEN beklemenin, en doğal hakkımız olduğu ortaya çıkmıştır. Bu beklentilere sizlerde katkıda bulunabilirsiniz.

Umarım seçilecek adaylar, yüce önderimizin bizlere emaneti olan güzel ülkemizin ulusal birlik ve beraberliğini koruyarak, önümüzdeki dönemde gittikçe artacağı açıkça belli olan ekonomik krize karşı halkımızın ihtiyaçlarına öncelik verirler ve özellikle onların işsizlik sorunlarını çözmek amacıyla STK, meslek odaları ve üretici kuruluşlarla birlikte projeler üretirler.

Sevgi ve saygılarımla (20.03.2009)

Prof. Dr. Mehmet Ali KÖRPINAR

NOT:

1- Bu ağır kış koşullarında olsa bile halkımızın demokrasilerde en önemli görev olan seçme hakkını kullanmak için 29 Mart 2009 da muhakkak sandığa gitmeleri gerektiğini bir kez daha anımsatmak isterim.

2- Umarım, nüfus cüzdanlarında T.C kimlik nosu olmayan yaklaşık 6 milyon vatandaşımızın seçme hakkı, YSK tarafından bulunacak pratik bir çözümle kaybolmaz.

3- Ayrıca mükerrer oy kullanımını engellemek için bu seçimlerde de parmaklarımızın da boyanması gerekmektedir.!!!

Etiketlendi:,

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

İSTİHBARAT ALANI

Sınırsız, Seçkin, Sansürsüz, Kemalist Haber Blogu

Derin İstihbarat

strateji, güvenlik, araştırma, istihbarat, komplo teorileri, mizah, teknoloji, mk ultra, nwo

İran Analiz

İran-Şii Jeostratejisi ve Dünya Genelinde İran Destekli Şii Örgütler, İran-Şii Lobisine Dair Bilgiler

İç Savaş

Strateji - Taktik - Savunma

İSTİHBARAT

Şifresiz Yayın!

%d blogcu bunu beğendi: