SOSYAL MEDYA : Blog yazarlarıyla doğru iletişim kurmanız için 8 ipucu


Birkaç haftadır hem geleneksel medyaya hem de blog yazarlarına erişimin kalitesi üzerine düşünüyorum ve şunun farkına vardım işin bir kısmı blog yazarları hakkında yaptığınız araştırmayla, bir kısmı eski halkla ilişkiler bilginizle, bir kısmı da şeffaflıkla ilgili.

Bazı durumlarda blog yazarları onlarla temasa geçtiğinizde size kuralları verecektir. Bunlardan bazılarını aşağıda bulacaksınız, diğerleriyse blog yazarlarının ilgisine göre biraz daha özel olabilir.

İşte size blog yazarlarına erişim hakkında, bu üç bileşene dayanan 8 ipucu:

1. Blog yazarları gazeteci değildir: Blog yazarlarının gazetecilere benzediğini düşünmek hatalıdır çünkü onlar gibi değildirler. Blog yazarları yazar çünkü konuyla ilgili özel ilgileri vardır. Gazetecilerse işleri olduğu için yazar ve işlerinin bir kısmı da benim gibilerinden tonlarca e-posta ve çağrı almaktır. Blog yazarlarının büyük çoğunluğu geleneksel muhabir geçmişine sahip değildir bu yüzden onlara bu şekilde davranmak geri tepebilir.

2. Öncelikle blog yazılarını okuyun: Başlığına bakarak blog içeriğini bildiğinizi farz etmeyin. Blog yazılarını OKUYUN, dilini anlayın. Ciddi mi yoksa alaycı mı? Bilgilendirici mi yoksa içindekiler laf kalabalığı mı?

3. Bir ilişki geliştirin: Yayınlarında kullanmaları amacıyla bir e-posta gönderip çekip gitmeyin. Bu aynı romantik bir randevuya hazırlanıp kişiyi Mc Donalds’a yemeğe götürmeye benzer. Blog yazarıyla bir ilişki başlattığınızda onu sürdürün.

4. Şeffaf olun: İster bir bloğa yorum yazın ister blog yazarıyla iletişime geçin her zaman kim olduğunuz ve amacınızın ne olduğu konusunda açık olun. Edelman’ın son blog fiyaskosundan (linke gerek yok sadece Edelman’ın blog fiyaskosu diye aratın binlerce sonuç alırsınız) ve Comcast’in son suni kamuoyu oluşturma vakasından sonra müşteri adına başkası tarafından yazılan bir blog önermiyorum.

5. E-postalarınızı özelleştirin: Eğer 1. ve 2. maddelere gerekli önemi gösterirseniz blog yazarının ilgisini çekecek özelleştirilmiş e-postanın nasıl yazılacağını bilirsiniz. Kısa ve net olun, değerli bir şeyler sunun. Eğer daha fazlasını açıklama gereği duyuyorsanız o zaman PR 101′i tekrar baştan almalısınız.

6. Dilbilgisine dikkat edin: Eğer kişinin blog yazılarını okuduysanız yazarın cinsiyetini ve ismini öğrenmiş olmalısınız. Buna uygun hitap edin. Ve iyi bir dilbilgisine sahip olmak ne kadar doğru yazdığınızı gösterir.

7. Küçük blog yazarlarını önemsememezlik etmeyin: Asla hiçe saymayın. Onları kimin okuduğunu ve hikâyelerine link verdiğini asla bilemezsiniz.

8. Robert Scoble ve Shel Israel tarafından yazılan Naked Conversations adlı kitabı okuyun: Bu kitap blogların rolüne güzel bir bakış açısı sunuyor özellikle de iş ve müşteri söyleşileriyle. En azından “Yanlış ve doğru blog yazıları”yla ilgili bölümü okuyun.

4 maddeye göre blog yorumlarında halkla ilişkilerin rolünün hala emekleme aşamasında olduğuna inanıyorum. Blog yorumlarının bu sektörde çalışanlar ya da bu sektördeki uzmanlar tarafından yapılması gerektiğine inanıyor, PR ahalisinin takip edilecek gerekli bir dizi kural dâhilinde işin içine daha fazla girmesini düşünüyorum.

Sonunda, Naked Conversations iyi blogların gerçek niteliklerini gözler önüne serer: “Bunu yapmanın tek kuralı gerçek olmaktır. Eğer blog yazacaksanız özgün olun. Konuşmalarınızı şeffaf tutun. İnsanların kim olduğunuzu ve ne yaptığınızı bilmelerine izin verin.”

Kaynak: Webbiquity

Reklamlar

Etiketlendi:, , ,

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

İSTİHBARAT ALANI

Sınırsız, Seçkin, Sansürsüz, Kemalist Haber Blogu

Derin İstihbarat

strateji, güvenlik, araştırma, istihbarat, komplo teorileri, mizah, teknoloji, mk ultra, nwo

İran Analiz

İran-Şii Jeostratejisi ve Dünya Genelinde İran Destekli Şii Örgütler, İran-Şii Lobisine Dair Bilgiler

İç Savaş

Strateji - Taktik - Savunma

İSTİHBARAT

Şifresiz Yayın!

%d blogcu bunu beğendi: